Dag en nacht
Onze medewerkers beantwoorden uw oproep dag en nacht. Wij kunnen u op elk moment de gegevens van een beschikbare dierenarts bezorgen.
Bel onsUw Gemeente
Ook in uw gemeente kunnen wij 24/7 een beschikbare dierenarts of dierenarts van wacht terugvinden. Onze medewerkers staan dag en nacht ter uwer beschikking.
Lees meerWachtdienst
Onze medewerkers verzamelen elke dag opnieuw alle gegevens over de wachtdiensten en de dierenarts van wacht in uw regio. Wij staan 24/7 voor u klaar.
Bel onsInfo voor dierenartsen
Hoe komt het dat ik oproepen krijg via jullie?
Onze medewerkers verzamelen elke dag opnieuw alle gegevens omtrent de bestaande officiële wachtdiensten voor dierenartsen en de dierenarts van wacht voor elke regio in Vlaanderen en Brussel.
Daarnaast beschikken we over een performant software-systeem dat real-time op zoek gaat naar de beschikbaarheid van dierenartsen.
Misschien liet u op een bepaalde website informatie achter omtrent de beschikbaarheid van uw praktijk, dat kan gaan om uw eigen website of diverse verzamelsites.
Hoe komt het dat ik GEEN oproepen krijg via jullie?
Onze medewerkers verzamelen elke dag opnieuw alle gegevens omtrent de bestaande officiële wachtdiensten voor dierenartsen en de dierenarts van wacht voor elke regio in Vlaanderen en Brussel.
Daarnaast beschikken we over een performant software-systeem dat real-time op zoek gaat naar de beschikbaarheid van dierenartsen.
Misschien heeft u geen eigen website of is deze voor onze zoekmachine niet makkelijk te vinden.
Wat als ik liever geen oproepen meer krijg voor spoedgevallen?
Indien je ons niet zelf gevraagd hebt om je gegevens te verspreiden langs onze kanalen, dan kan je het best de informatie op je eigen website aanpassen en ook deze die over jou op het net beschikbaar is (laten) veranderen.
Onze medewerkers geven nooit zomaar een nummer door, ze baseren zich op informatie die voor iedereen op het internet beschikbaar is.
Wat als ik wel wil inspringen voor spoedgevallen?
Onze operatoren baseren zich vooral op informatie over je praktijk, die voor het brede publiek beschikbaar is op het internet, daarnaast hebben we ook een eigen lijst waarop enkel dierenartsen staan vermeld die daar zelf om hebben gevraagd.
Wil je op deze lijst worden opgenomen dan volstaat het ons even te bellen tijdens de kantooruren (toets op 3 zodra het keuzemenu begint), we nemen nota van je gegevens en je beschikbaarheid.
We hebben de indruk dat onze wachtdienst niet is opgenomen.
Alle wachtdiensten erkend door de NGROD zijn opgenomen, maar het kan zijn dat je deel uitmaakt van een wachtdienst "op het antwoordapparaat van de eigen dierenarts". Dit type wachtdienst wordt nooit opgenomen.
Nagenoeg alle oproepers die we aan lijn krijgen hebben reeds verschillende nummers gebeld en willen niet nog eens "naar een antwoordapparaat" bellen.
Wil je dat ook jouw wachtregeling wordt opgenomen? Het volstaat ons even te bellen tijdens de kantooruren (toets op 3 zodra het keuzemenu begint) en we nemen je wachtregeling op in onze lijsten.
Hoe kan ik laten weten dat ik tijdelijk niet beschikbaar ben?
Het volstaat ons even te bellen tijdens de kantooruren (toets op 3 zodra het keuzemenu begint) en we nemen nota van je aanpassingen.
Op dit ogenblik draait ook een proefproject waarbij via onze online platform de beschikbaarheid real-time kan worden aangepast. We leggen ook de laatste hand aan een systeem waarbij een SMS-je (START/STOP) kan worden gestuurd naar een gewoon GSM-nummer (dus geen betalende SMS).
Moet ik als dierenarts betalen?
Neen, de gebruiker - de cliënt dus - betaalt onze diensten via zijn telefoonrekening, ook het opnemen van complexe wachtregelingen met onderlinge wissels, zelfs deze waarbij de eigen dierenarts wordt ingelicht dat een bepaalde cliënt een beroep heeft gedaan op onze diensten zijn volledig gratis voor de dierenarts zelf. We waarderen uw inzet om ook bij nacht en ontij dieren (of eigenaars) in nood te helpen.